UTASÍTÁS A FOGYASZTÓ JOGRÓL, HOGY JOGORVOSLATI KÉRELEMET NYÚJTSON A KERESKEDŐHÖZ A 391/2015. SZÁMÚ TÖRVÉNY ALAPJÁN, A KÉSŐBBI RENDELETEK ÁLTAL MÓDOSÍTOTT TÖRVÉNY ALAPJÁN

1. A Vevő jogosult jogorvoslati kérelemmel fordulni az Eladóhoz, ha nem elégedett a panaszának Eladó általi kezelésével, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait. A Vevő jogosult alternatív vitarendezési eljárás megindítására irányuló javaslatot (a továbbiakban: „javaslat”) benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez, ha az Eladó negatívan válaszolt a jogorvoslati kérelemre, vagy a megküldésétől számított 30 napon belül nem válaszolt rá.

2. Az alternatív vitarendezés tárgya a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, kivéve az elosztórendszerhez való csatlakozási szerződésekből, az elosztóhálózathoz való csatlakozási szerződésekből, a közös villamosenergia-ellátási szerződésekből, a közös gázellátási szerződésekből, a hőellátási és -fogyasztási szerződésekből, az ivóvízellátási szerződésekből és a szennyvízelvezetési szerződésekből eredő vitákat, amelyeket külön előírás alapján szabályozott tevékenységet végző szervezettel kötöttek, kivéve a pénzügyi szolgáltatások nyújtására irányuló szerződésekből eredő vitákat, a közszolgáltatások nyújtására irányuló szerződésekből eredő, a szolgáltatások minőségével és árával kapcsolatos vitákat, valamint a postai szolgáltatások nyújtására irányuló, postai szolgáltatásokkal és postai fizetési műveletekkel kapcsolatos szerződéseket.

3. Az alternatív vitarendezés alanyai a weboldalon közzétett felhatalmazott jogi személyek is:  www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Product added to wishlist